fbpx
 

GETAP® HAKKINDA UZMANLARDAN YORUMLAR

Doç. Dr. Halil DÖNMEZ / Erciyes Üniversitesi Tıp Fak. Öğretim Üyesi / KAYSERİ

GETAP® ile çocuğumda birçok alanda gelişme sağlandı. Akademik alandaki gelişimle birlikte sosyal alanda da çok iyi gelişim kaydettik. Oğlumun kendine olan güveni yükseldi, kendini ifade edebilme becerisi gelişti, kelime hazinesi zenginleşti, dikkati çok daha iyi bir düzeye yükseldi. Bizimle yani anne babasıyla iletişim kurma becerisi gelişti. Arkadaşlar ile olan sosyal ilişkilerinde artık daha başarılı.

Ali Tolga TOKDEMİR / Özel Eğitim Öğretmeni / DENİZLİ

Günümüzün en büyük sorunlarından olan anlama, mantık yürütme, muhakeme ve kısa süreli bellekten uzun süreli belleğe aktarım problemleri ve bunların çözüm yolları hep tartışıldı, tartışılmaya da devam ediyor. Özellikle son yıllarda iyice önem kazanan PİSA sınavları ve bu sınavlardan ülkemizin aldığı sonuçlar incelendiğinde bu durum daha da açık ve acı bir şekilde karşımıza çıkmakta. Her ülkenin öğrencilerinin kendi dillerinde bu uygulamaya tabi tutulmasına rağmen aldığımız sonuçlar hiç de iç açıcı değil.
İşte tam bu noktada “Ne yapabiliriz” sorusu ayyuka çıkmakta ve çoğu kesimde de bir panik baş göstermektedir. Aileler çoğunlukla bu soruna çözüm olarak etüt merkezlerine veyahut özel derslere yüklenmektedir. Ancak asıl sorun göz ardı edilmekte ve beyhude çabalar emek ve para israfına neden olmakta sonuçta da yılgınlık ve eğitim diliyle “Öğrenilmiş Çaresizlik” baş göstermektedir.
GETAP programı ile uygulanan ZPT (Zihin Performans Testi) sorunun kaynağını tam olarak göstermesi ve deyim yerindeyse bam teline dokunması açısından öncelikli farkını ortaya koymaktadır. Pek çok aile çocuğunun probleminin dikkatini toplama noktasında olduğunu düşünmekte “Bizim çocuk çok zeki ama çalışamıyor, dikkati dağınık” şeklinde bu durumu dile getirmektedir. Ancak uygulanan test sonucunda asıl problemin hafıza, mantık muhakeme gibi alanlarda olduğu tespit edildiğinde yapılan etkinlikler sonucunda durumun pozitif yönde değişmeye başladığını görmekteyiz.
Peki hiç akademik çalışma (matematik Türkçe gibi dersler) yapmadan nasıl oluyor da bu program çocuğun başarısını yukarı taşıyor. Uzmanların yaptığı incelemeler sonucunda elde edilen veriler ışığında hazırlanan etkinlikler çocuğun dikkat, hafıza, mantık muhakeme gibi geliştirilebilir alanlarını destekler nitelikte olduğundan ders başarısını da yukarıya taşımaktadır. Ben bunu bir futbolcunun yaptığı antrenmanlara benzetiyorum. Şöyle ki futbolcular antrenmanda sürekli taktik teknik çalışmazlar. İdmanlarda güç antrenmanları önemli bir yer tutar. Bir futbolcu sert ve isabetli şut atabilmek için çok fazla bacak güçlendirme antrenmanı yapar. Sonuçta da maçı kazandıracak isabetli ve sert şutu atabilecek düzeye gelir. Bu etkinlikleri de bu güç antrenmanlarına benzetebiliriz.

Hanife Serin / Eğitimci / KAYSERİ

Öncelikle nasıl bir program olduğunu bilmeden başvurduk. Bize anlatıldığında gerekliliğine inandık ama yine de bir anne olarak tanınmış bir program olmadığından şüphelerim vardı. Çocuğum her şeyden mutlu olan biri olmadığından acaba sıkıcı olur mu diye kaygılarım vardı. Programın faydalı olduğu bir aşikâr, oğlum her zamanki gibi ders çalışmamasına rağmen derslerinde başarılı oldu. Benim gözlemim programın iyiliği yanında uygulayıcısının da ehil olması gerektiği.

Ayşenur YAMAN / Sosyolog – Gelişim Destek Uzmanı / ISPARTA

Ben bir GETAP® çalışanıyım. GETAP®’ın çok faydalı bir program olduğunu masa başında gözlemlemek ve çocukların gelişimlerine şahitlik etmek bana oldukça keyif veriyor. Aynı geri dönüşümü velilerimizden de alınca insanın içi huzurla doluyor.

Tuba TOKAT / Psikolojik Danışman / DENİZLİ

GETAP®’ın çocuklarımızın zihin gelişimlerinin yanı sıra özgüven, benlik saygısı, sosyal beceriler gibi alanlarda da onların gelişimlerini destekleyici bir program olduğunu düşünüyorum. Özellikle çocuklarımızın kritik yaş dönemlerinin GETAP’la desteklendiğinde ileriye dönük kendine güvenen, ne istediğini bilen, potansiyelini en üst düzeyde kullanabilen bireyler olacağına inanıyorum.

Vedat YILDIRIM / Psikolog – Sosyolog / KOCAELİ

GETAP®, çocukların sorunlarını analiz edip kısa bir vakitte sonuca gidebilen çok özel bir programdır. Özellikle küçük yaşta GETAP® ile tanışan ailelerin ortak fikri, çocuklarının daha özgüvenli ve sorumluluk sahibi olduğudur.

Adem Alptekin ALTUNBAŞ / Rehber Öğretmen / DENİZLİ

İnsanların günlük yaşam içerisinde bir takım ihtiyaçları vardır. İhtiyaçlarımızı üç ana başlık içerisinde değerlendirebiliriz. Bunlar;

1. Fiziksel İhtiyaçlar
2. Psikolojik İhtiyaçlar
3. Zihinsel İhtiyaçlar
Fiziksel ihtiyaçlar, insanoğlunun varlığını sürdürebilmesi için gerekli olan yeme-içme, giyinme ve barınma ihtiyaçlarıdır. Psikolojik ihtiyaçlar ise sevgi, saygı, bir gruba ait olma, kendini ifade edebilme ve mutluluk olarak ifade edilebilir. Zihinsel ihtiyaçlarımız ise öğrenme, merak etme, dikkat ve konsantrasyon sağlayabilme, hafıza becerilerimizi etkin bir şekilde kullanabilme ve bunlara bağlı olarak BAŞARABİLME ihtiyacıdır. Bu ihtiyaçlar karşılanmadığında yoksunluk hissiyle birlikte bazı sorunlara yol açabilmektedir. Psikolojik ihtiyaçlar karşılanmadığında bazı davranış sorunlarına yol açabilmekte çocuklarımız anne babasının veya öğretmeninin sevgisini kazanıp ilgisini çekebilmek için “yaramazlık” tabir edilen davranışlarda bulunabilmekte bu da onların bulunduğu ortamlarda dışlanmalarına hatta bazen istenmeyen çocuk olmalarına neden olabilmektedir. Zihinsel ihtiyaçları yeterince karşılanmayan çocuklar ise derslere aktif katılım sağlayamamakta, akademik başarıları genellikle düşük olmaktadır. GETAP® çocukların psikolojik ve zihinsel ihtiyaçlarını karşılama yolculuğunda ailelere yol arkadaşlığı yapıyor. Çocuğun ihtiyaçlarını doğru bir şekilde analiz ederek anne babaları bilgilendirmek suretiyle olası davranış problemlerini önlemeyi amaçlayan bir anlayışa sahip. GETAP®’ın asıl çalışma alanı olan zihin ve zeka gelişimi noktasında ise çocukların ihtiyaçlarını tespit ederek, bu ihtiyaçlar doğrultusunda her çocuğa özel hazırlanmış egzersiz programı ile bu ihtiyaçların giderilmesini sağlıyor. Yapılan çalışmalar Dikkat, Konsantrasyon, Hafıza ( Kaydetme – Depolama – Hatırlama Süreçleri), Beynin İşlem Hızı ve Problem Çözme becerilerini geliştiriyor. Bu programa katılan bireyler öncelikle MÜKEMMEL DİKKATE, GÜÇLÜ HAFIZAYA, KESKİN ZEK YA sahip oluyor. Bu becerileri geliştiği için akademik becerileri de otomatik olarak gelişiyor ve sınavlardan daha yüksek notlar alıyor. ÖZGÜVEN gelişimi sağlanan bireyler davranışlarını sebep sonuç ilişkisi içerisinde düşünerek gerçekleştirdiğinden DOĞRU DAVRANIŞI elde ediyor. Programın bana göre bir diğer önemli özelliği de her düzeydeki bireye uygulanabilme olanağı vermesi. ZPT sonucuna göre en üst seviyedeki bireyler bile programın içeriğindeki koruma etkinlikleriyle bulundukları seviyeyi muhafaza edip daha da ileriye taşırken, özel öğrenme güçlüğü DEHB(Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu), hafif MR tanısı almış bireylerde de inanılmaz sonuçlar vermektedir. Yani program bireysel farklılıkları dikkate alarak kimin neye ihtiyacı varsa o yönü desteklemektedir.
Özgüveni yüksek, akıl yürütme becerisi gelişmiş, dikkatini yaptığı işe veren ve hafızası güçlü bireyler olarak geleceğe hep beraber yürümek için GETAP® gerçekten TAM İSABET.

Nurgül AKGÜNEŞ / Gelişim Destek Uzmanı / KOCAELİ

GETAP®’ ın en belirgin özelliği bireyin zihinsel ve psikolojik ihtiyaçlarını ortaya çıkarabilmesi ve doğrudan bu noktalara hitap etmesidir. Çocukları günümüz teknolojisinin olumsuz etkilerinden uzaklaştırabilmek için kağıt ve kalem materyallerinin kullanıldığı vazgeçilmez bir programdır. Birebir uygulanan GETAP®’ın en büyük geri dönüşü, başaramıyorum duygusunun başarabiliyorum duygusuna dönüşmesidir. Kısa bir zaman içerisinde farkı fark etmeye başlayan her aile, GETAP®’a sonsuz teşekkür etmektedir.